Akuten

Idag har jag haft en intressant dag med de två männen i mitt liv:pappa & Patrik! Imorse när jag klev ur duschen fick jag världens yrsel och tunnelseende. Var riktigt obehagligt och det gick inte över heller...sedan fick jag riktigt ont i huvudet och mådde illa, spydde. Patrik ringde sjukvårdsupplysningen som sa att vi skulle åka in akut. Pappa kom och hämtade upp oss och vi har spenderat dagen där...från halv två till åtta! De sa att de antagligen var mitt första migränanfall men ville utesluta hjärnblödning och tumör så jag fick både röntga hjärnan och ta ryggmärgsvattensprov eller vad det nu var. Fy vad ont det gjorde när de stack in en lång nål i ryggmärgen och sög ut vätska, de höll säkert på en kvart och grävde. Sedan skulle jag ligga plan i en och en halv timme och nu är jag äntligen hemma och kan konstatera att jag har migrän!

 

Nu har Patrik i alla fall lagat mat, hyrt film och köpt godis för att vi ska få ett mysig avslut på dagen i alla fall. Hoppas jag mår bättre imorgon för då är det full rulle!

Postat av: Mamma

Välkommen in i migrän-klubben Malin!

Det märks att vi är släkt på ett eller annat sätt....!

2008-08-07 @ 08:23:37
Postat av: Johanna

Stackars Malan!!!Vi höll tummarna hela dagen-tur att allt ordnade sig till slut! Puss!

2008-08-07 @ 16:36:25

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback