Kattdrömmar.

Jag har ända sen tanken på att flytta hemifrån varit inställd på att skaffa en egen liten kattunge. Men min kära familj har fått mig på andra tankar. Att en katt inte kan vara ensam så mycket? Att min etta är för liten? Att det är mycket jobb?

image978


Idag mötte jag upp fem tjejer från klassen för lunch/fika och då nämnde jag min lilla dröm om en misse. Allihopa, både de som själva har katt och de som inte har, sa då till mig att katter klarar sig bra länge själva om jag nu skulle behöva vara i skolan en hel dag ibland. Eller sova över hos någon. De sa att en innekatt klarar sig på små ytor så länge de har en klösbräda, någonstans att sova och lite såna saker. Alla nästan tyckte jag var konstig som inte hade införskaffat mig en liten gose eftersom det är någon jag verkligen vill. Jag älskar, och har alltid älskat katter. När jag var liten försökte jag odla kattungar på mattan,haha.
Så med andra ord, detta ska jag ta mig en funderare på. Vore ju helt fantastiskt att få en liten Snuttan att rå om!

Ikväll ska jag ut och äta med Patrik och hans föräldrar.
Ska bli jättetrevligt och spännande att få träffa de som jag har att tacka för världens finaste kille :)

Postat av: Ida

Klart du ska skaffa en=) Mysigt sällskap om inte annat! Sen kan man ju alltid ta två vet du så att dom får sällskap av varandra;) Då slipper man iaf det dåliga samvetet lite om man inte är hemma... Senså har du en kattvakt som bor rätt nära också, hihi=) Pussa


Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback